درمان دردها با سنگ هاي شفا بخش

علوم ماورا-سركتاب-بخت گشايي-ازدواج-موفقيت-طالع-احضار-جن-رمل-جفر

درمان دردها با سنگ هاي شفا بخش

۴ بازديد

درمان دردها با سنگ هاي شفا بخش


خواص سنگ ها

درمان دردها با سنگ هاي شفا بخش

كاني ها و سنگ هاي با ارزش به علت ساختار اتمي كامل و انرژي بسياري كه دارند و نورهاي ناب رنگي و درخشان كه از خود مي تابانند در كنار دانش پزشكي، بدون خطرآفريني مي توانند اثرهاي مثبتي بر جاي بگذارند. ولي اين حرف دليل بر اين نيست كه سنگ ها به تنهايي معجزه مي كنند، بلكه اين سنگ ها همراه و در كنار درمان هاي پزشكي تأثيرات مفيدي را بر بيماري ها دارند.

ارتعاشات متغير در حوزه بدن تعادل جسم و جان را به هم مي ريزد و اين ناهماهنگي است كه باعث بيماري مي شود. در اين زمان است كه مي توان با كمك گرفتن از ارتعاشات كاني ها و سنگ هاي باارزش، اين ناهنجاري هاي به وجود آمده را كنترل كرد و هماهنگي لازم را در جسم و جان دوباره ايجاد كرد.
درمان با سنگ هاي شفابخش و باارزش براي زن و مرد و كودك نيز در هر سني مناسب است و هيچ خطري ندارد. در صورتي كه اين كار با آگاهي و دانش لازم انجام شود.
در گذشته هاي دور كه مربوط به دوران پارينه سنگي يا عصر حجر مي شود، ابتدا بشر از سنگ به عنوان ابزار استفاده مي كرد. در آنجا بود كه آموخت سختي سنگ ها مي تواند حيوانات را كه زندگي او را تهديد مي كنند، از بين ببرد. همانجا بود كه آموخت با ساييدن سنگ ها جرقه و آتش هم توليد مي شود. اين ابتدايي ترين آشنايي بشر با سنگ بود.

بعد از اين مراحل بود كه حس زيبايي پرستي به انسان شوق استفاده از سنگ هاي رنگي مختلف را براي آراستن دست و گردن داد. باستان شناسان در بسياري از مناطق كهن از جمله ايران در كاوش هاي خودشان آثار زيادي را كه مبين آشنايي و استفاده ساكنان مناطق باستاني و ايران از اين سنگ ها بوده به دست آورده اند. گيوشمن ضمن اكتشافات خودش از تپه سيلك در كاشان به تعدادي گردنبند با مهره هايي از عقيق، لاجورد، يشم، سنگ شيشه، مرجان، صدف و... برخورد كرد. اين اشيا مربوط به هزاره هاي سوم پيش از ميلاد و حتي شايد قبل از آن باشد.
در منطقه شوش كنوني كه متعلق به دوره ايلامي و هزاره سوم و چهارم پيش از ميلاد است، تعدادي تنديس يافت شد. همه اين موارد نشان مي دهد كه مردم با تراش سنگ آشنا بوده اند.
در تخت جمشيد سنگ هايي از جمله مرجان قرمز، فيروزه، عقيق و... به دست آمده كه به شكل سرويس شير، انسان يا انگشترهايي با نگين عقيق كه روي آنها نقش پادشاهان در حال جدال با حيوانات اساطيري است. اين هنرها همه مربوط به هزاره اول پيش از ميلاد است.
افسانه ها و روايات گوناگوني هم درباره سنگ هاي باارزش نقل شده است. مثل اينكه كاهنان از سنگ هاي باارزش براي تبرك استفاده مي كرده اند يا اينكه جادوگران براي طلسم اين سنگ ها را به كار مي بردند.
آتلانتيسي ها مي دانستند كه براي درمان بيماري ها چگونه از اين كاني هاي باارزش استفاده كنند. در چين از كوبيدن و پودر جواهرات براي مداواي بيماران سود مي بردند. در قرن هشتم ميلادي شخصي به نام «سن هيلدنبژان» با كمك اين سنگ ها بيماران خود را درمان مي كرد. اين نشانه آن است كه در گذشته و در مناطق مختلف انسان ها از سنگ ها علاوه بر استفاده آن به عنوان ابزارهاي گوناگون و زينت و در مراسم مذهبي از جنبه درماني آن هم سود برده اند.
در بدن مراكزي وجود دارد كه به اين مراكز انرژي يا چاكرا مي گويند. بيماري ها در اثر بسته شدن اين مراكز انرژي پديد مي آيند. كاني ها و سنگ هاي باارزش قادر هستند تا اين گرفتگي ها را از بين ببرند و انرژي حياتي را به صورت منظم و باارزش در ما جاري كنندافرادي كه مديتيشن يا تمركز مي كنند روي اين نقاط آگاهي دارند و انرژي هاي دروني را از اين نقاط بيرون داده و آزاد مي كنند.
طيفهاي رنگي در واقع همان رنگهاي نوري هفتگانه (رنگين كمان) هستند كه از نور سفيد سرچشمه مي گيرند. رنگهاي نوري به صورت انرژي پايان ناپذير در سطح كره زمين، كيهان و ماورا هميشه در ارتعاش هستند و به درون زمين نيز نفوذ مي كنند و انرژي هاي مثبت و لازم كيهاني را وارد بدن ما كرده و در ما تعادل و توازن لازم را ايجاد مي كنند. در اين زمان است كه بيماريها از ما دور مي شوند.
اما اين كه در چه ساعات يا روزهايي گرفتن اين انرژي از سنگها مناسب تر است و اصلاً چه نوع سنگهايي روي ما تأثيرگذار هستند؟

به عقيده بسياري از كارشناسان اين كار منطق و عقل نمي طلبد، بلكه بايد اشخاص دريچه هاي قلب خود را باز بگذارند و به خود اين فرصت را بدهند تا آن خود برترشان سنگي را كه در يك لحظه بخصوص به آن احساس نياز مي كنند، انتخاب كند. با اطمينان مي گويم كه اين كار شدني است و سنگ شما را انتخاب مي كند. اگر در اين مورد شك داريد يا در مورد چند سنگ ترديد مي كنيد، آنها را در دستان خود قرار دهيد، آنگاه متوجه خواهيد شد كه با گرم شدن يكي از آنها، سنگ نسبت به شما واكنش مناسب نشان داده است

كه در اين زمان بايد سنگ را بشوييد و آن را از ناخالصي ها پاك كنيد. گاهي اوقات سنگي در اختيار شما قرار مي گيرد تا شما بتوانيد از آن انرژي بگيريد. شايد اين سنگ قبل از شما مورد استفاده شخصي بوده كه دچار بيماري و ناراحتي خاص بوده است. اين سنگ از نظر فيزيكي به شما آسيب نمي رساند، ولي امكان دارد كه افكار پريشان و انرژي منفي شخص قبلي را همراه داشته باشد و آن انرژي منفي شما را آزار دهد. بنابراين بايد سنگها را پاك كرد.

آب، آتش، خاك و نمك دريا از عوامل پاك كننده سنگ هستند. شما مي توانيد سنگ مورد نظرتان را در حدود ۱ تا ۲ساعت در آب جاري قرار داده و تميز كنيد يا آن را داخل خاك بگذاريد و سپس آن را بشوييد. گاهي هم مي شود سنگ را روي شعله شمع قرار داد يا اينكه از نمك خشك دريا براي پاك كردن آن استفاده كرد.
پس از پاكسازي سنگ مي توانيد به پشت دراز بكشيد و آرامش بگيريد.

بعد از اتمام اين كار چند دقيقه در همان حالت بايد باقي ماند. بعد سنگ را برداشته و به آرامي بايد بلند شد، سنگ را شست، زيرا انرژي منفي و افكار پريشان كه به سنگ منتقل شده را تخليه كرد. افراد بر حسب نيازشان مي توانند اين كار را انجام دهند. البته يك نكته را هرگز نبايد از ياد برد و آن اينكه اين كار در مورد تمام سنگها صدق نمي كند، بايد بعضي از سنگها را مستقيماً روي محل درد قرار داد. بعضي از آنها را در آب قرار داد و بعد آن را مي نوشند، مراكز انرژي يا همان چاكراها در هفت منطقه از بدن در راستاي ستون فقرات از پايين ترين قسمت تا بالاي جمجمه سر قرار گرفته اند.

چاكراي ريشه يا پايه ستون فقرات (مولادهارا Mulddhara) نخستين چاكرا است.

اين چاكرا محل ورود «پرانا» يا انرژي حياتي است.طيف رنگي مربوط به اين چاكرا قرمز است كه نشانه زندگي، قدرت، نيروي جسماني و حيات است. اين رنگ روي كم خوني و فقر غذايي اثرخوبي دارد و ارتعاشات تقويت كننده و درمان كننده دارد. سنگ هاي قرمز مثل مرجان قرمز، يشم قرمز، ياقوت قرمز و... مناسب اين چاكرا هستند.
طيف رنگي ياقوت قرمز، اوپال آتشي، يشم قرمز براي متولدين فروردين مناسب است. يشم قرمز و ياقوت قرمز و عقيق قرمز براي متولدين آبان تير و مرداد مناسب است.


▪ چاكراي خاجي يا مركز كليه (سواد هيستانا Swadhistana) در قسمت پايين شكم قرار گرفته است.
طيف رنگي مربوط به اين چاكرا نارنجي. نارنجي علامت انرژي است. اين رنگ قدرت ارتباطي، دفع خشم و كنترل بر خويشتن را متعادل مي كند. مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم مي سازد.
عقيق نارنجي، سنگ ماه، اوپال آتشين كه رنگ نارنجي دارند مناسب اين چاكرا هستند.
طيف رنگي سنگ كهربا براي متولدين خرداد، مرداد و شهريور مناسب است. عقيق نارنجي براي ماه هاي ارديبهشت و آبان است.

▪ چاكراي سوم چاكراي شبكه خورشيدي (ماني پورا Manipura) است.
طيف رنگي مربوط به اين چاكرا زرد و زرد طلايي است كه نشانه عقل، هوش و ذهنيت است. اين چاكرا بالاتر از ناف قرار گرفته است. رنگ زرد تأثير مثبتي روي كبد، طحال، كيسه صفرا و اعصاب دارد. قدرت درماني براي بيماري مرض قند، يبوست دارد و كنترل كننده چاقي است. سيترين، كهربا، چشم ببر مناسب اين چاكرا هستند. كهربا به متولدين خرداد، مرداد و شهريور تعلق دارد، سيترين مربوط به متولدين ماه هاي خرداد، ارديبهشت، مرداد و شهريور است. چشم ببر به متولدين خرداد، شهريور و مرداد متعلق است.

▪ چاكراي قلب يا عشق الهي (آنات هاتا Anathata) در وسط جناق سينه و بالاي قلب قرار دارد.
طيف رنگي مربوط به اين چاكرا قرمز، نارنجي، زرد طلايي، صورتي و سبز است. كليه سنگها با رنگهاي ذكر شده مانند مالاكيت، پريلات، تورمالين سبز و قرمز، كورل، كوارتز صورتي، كونزايت براي اين چاكرا مناسب هستند و براي رفع مشكلات قلبي، تنظيم گردش خون و فشار خون و ناراحتي هاي پوستي مؤثر است.

▪ چاكراي گلو يا حلق (ويهودها Wihudha) است كه روي حلق قرار گرفته است.
طيف رنگي مربوط به اين چاكرا آبي و آبي و سبز روشن است كه علامت جاودانگي، اخلاص و الهام است. اين رنگ روي بيماريهاي گرفتگي گلو و ناراحتي هاي عصبي تأثيرگذار است. سنگهاي مربوط به آن فيروزه، تورمالين آبي، توپاز آبي، ياقوت آبي، اكومارين و... است. فيروزه به متولدين اسفند، ياقوت آبي به خرداد، اكومارين به خرداد، مهر، بهمن و اسفند مربوط مي شود.

▪ چاكراي پيشاني يا چشم سوم (آجنا Agna) در سمت پيشاني و كمي بالاتر از بين دو چشم قرار دارد.
طيف رنگي مربوط به اين چاكرا آبي نيلي است. اين رنگ باعث باز شدن چشم سوم - ديد بيروني و دروني - است. اين رنگ براي آرامش و درمان بيماريهاي ذهني مفيد است. رنگ نيلي آگاهي را بالا مي برد و براي زنده كردن خاطرات فراموش شده مفيد است. ياقوت كبود، لاجورد، چشم شاهين، آزوريت براي اين چاكرا مناسب هستند. لاجورد به ماههاي آذر، دي، بهمن و اسفند تعلق دارد.

 

▪ چاكراي بالاي جمجمه يا تاج سر (ساهاس رارا Sahasrara) در قسمت مياني بالاي سر قرار دارد.

طيف رنگي مربوط به اين چاكرا بنفش، سفيد و طلايي است. اين رنگ براي بيماري هاي ذهني مناسب است و خواب را تنظيم مي كند. فلورين، الماس، تورمالين و آماتيست مناسب اين چاكرا هستند
زمين شناسي پزشكي عبارت است از كاربرد يافته هاي زمين شناسي در مورد كانيها و يا سنگهاي دارويي و... در پزشكي يا داروسازي. ومعادل لاتين Medical Geology ميباشد.



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد