چاكرا چيست

علوم ماورا-سركتاب-بخت گشايي-ازدواج-موفقيت-طالع-احضار-جن-رمل-جفر

چاكرا چيست

۳ بازديد
چاكرا چيست

چاكراهامراكزو كانونهاي مدورانرژي‌ در بدن اثيري انسان هستند.چاكراها به مدارهابه انرژي مربوطند كه به موازات مغز در اطراف ستون فقرات قرار دارند. چاكراها در بر گيرنده و گرد آورنده هاله هاي انرژي (پرانا) موجود در فضا هستندكه انرژي منتقل كرده و جريان مي دهند. هر چاكرا با بخش و عضو خاصي از كالبد ارتباط دارد و انرژي لازم براي عملكرد آنرا توليد ميكند. هر چاكرا مربوط به جنبه هاي خاصي از رفتار و رشد انساني است.

چاكراهاي پاييني با عواطف و نيازهاي اصلي بدن مربوطند و داراي فركانس پايينتري هستند و طبيعت خشن تري دارند.انرژي چاكراهاي بالايي با فركانس بالا و مربوط به اهداف و قواي معنوي و ذهني متعالي است.

مسدودشدن جريان انرژي در چاكراها ميتواند در جسم، ذهن و روح عدم تعادل ايجادكند. چاكراها تحت هرتاثير خارجي واكنش نشان ميدهند، گشوده وباز يا جمع وبسته ميشوند. در شفابخشي كه با پاكسازي چاكراها و تعادل بخشيدن به آنهاصورت مي گيرد و در روشهاي مراقبه، پاكسازي انرژيهاي پايين و هدايت آنها به سمت بالايي ست. 
به تعبيري ديگر در بدن هرموجود زنده مناطقي براي دريافت انرژي الهي وجود دارد كه به اين مناطق چاكرا مي گويند.
اين مراكز امكان جريان يافتن انرژي به داخل و خارج از بدن را فراهم آورده وبراي كنترل اين جريان داراي مكانيسم هاي تنظيم كننده مي باشند.
ساقه ي لوله اي شكل چاكراها به يك مجراي اثيري در نزديكي ستون مهره ها پيوند ميشود. اين مجرا چاكرا ها را به هم پيوند مي دهد و اين امكان را فراهم
مياورد تا انرژي ورودي به يك چاكرا عمل اورده شده و به چاكراي ديگر
فرستاده شود. ضمن انكه جريان در مجراي اثيري به سمت بالا سير مي كند اين انرژي ها به تدريج پالوده ترميشوند. اين نقاط ِ پيوند همچنين از طريق غدد درون ريز در كالبد خاكي راهي ايجاد مي كنند.
انرژي هاي ورودي به اين راه بر اندام هاي مجاور تاثير مهمي دارد.
تعداد چاكراها هفت بوده كه در زير شرح داده مي شود و محل چاكراها رايجترين روش نام گذاري انهاست.

1-  چاكراي
اول كنداليني
كه قاعده ، ريشه اي و پايه اي نيز خوانده ميشود: درانتهاي
ستون مهره ها ( دنبالچه) جاي دارد. محل شادابي و حيات جسمي و ميل اساسي به بقا و تنظيم كننده اعمالي كه بدن و جسم را نگه ميدارد. غده مركزآن غدد فوق كليوي وعضوآن هم غدد فوق كليوي ميباشد.   اين چاكرا از زمين انرژي مي گيرد.

2-  چاكراي دوم  خاجي كمي پايينتر از ناف و درست زير ناف و در جلو استخوان خاجي قرارگرفته ومركز انرژي جنسي گيرنده و فرستنده و نَفس ميباشد. مركز درك مستقيم احساسات انسانها و تبديل آن به يكي از مراكز ادراك ماوراء حسي است. مركز آن غدد جنسي و عضوهاي آن رانها و اعضاء توليد مثل ميباشند.  

3-   چاكراي سوم شبكه خورشيدي كمي بالاتر از ناف مركز واقعي بدن   درست زير استخوان جناغ و حجاب حاجز(ديافراگم)  قراردارد. محل انتقال انرژي بدن كه عواطف ناخالص و تمايل به قدرت است. ناف دراين چاكرا اهمييت فراوان دارد. غده آن لوزالمعده و اعضا آن معده، كبد وكيسه صفرا ميباشد.

4-   چاكراي چهارم قلب درمركز قفسه ي سينه و در بالاي قلب قراردارد. مركز عواطف واقعي، برادري، شفقت، خلوص، عشق و رشد معنوي است   و با تمام جنبه هاي عشق درزندگي مربوط مي شود.غده آن تيموس واعضا آن قلب، كبد، ريه ها و گردش خون ميباشد.

5-  چاكراي
پنجم حنجره اي يا گلو
كاراين چاكرا ارتباط بين خويش و خلاقيت است. ضمنا ًصداي كودك درون شما را به گوشتان ميرساند. صداي درون از كرانه هاي ماوراءحسي. مركز آن غده تيروئيد و اعضا آن گلو، ششهاي بالايي، بازوها و مسيرگوارش است.

6-   چاكراي
ششم چشم سوم
در وسط پيشاني و بين دو ابروست، كه مركز ادراكات ماوراء حسي،پيش گويي، تله پاتي و مركز اراده و خرد است. مركز روح و مركز ديدن توسط چشم ميباشد. مركز آن غده هيپوفيز و عضوهاي آن اعضاء ستون مهره ها، مغزپاييني، چشم چپ، بيني و گوشهاست.

7-   چاكراي هفتم تاجي يا بالا سري ( لوتوس) مخصوص بالا ترين سطح آگاهي ميباشد. مركز آن غدد صنوبري است.




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد