ختم شريفه آيت الكرسي براي تمام مشكلات

علوم ماورا-سركتاب-بخت گشايي-ازدواج-موفقيت-طالع-احضار-جن-رمل-جفر

ختم شريفه آيت الكرسي براي تمام مشكلات

۶ بازديد
ختم شريفه آيت الكرسي براي تمام مشكلات

حاجت

اگر براي كسي كار مهمي پيش آمده باشد و بخواهد كه زود انجام شود و به صحرايي رود كه در آنجا كسي نباشد و خطي دور خود بكشد و رو به قبله با تواضع بنشيند و 70 بار آيه الكرسي را بخواند . بدون شك در آن روز حاجات او بر آورده شود . اين كار تجربه شده است و شكي در آن نيست.

رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمودند: هرگاه براي حاجتت از خانه ي خود بيرون آمدي آيه الكرسي را بخوان كه حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علي (عليه السلام) فرمودند: هرگاه يكي از شما اراده حاجتي كند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بيرون رود و در وقت بيرون رفتن آخر سوره آْ عمران ( آيه 190تا آخر) و آيه الكرسي و سوره قدر و حمد را بخواند ، زيرا كه در خواندن اين ها حوائج دنيا و آخرت برآورده مي شود.

در روايت آمده است هر كس آيت الكرسي را در وقت غروب بخواند حاجتش برآورده گردد.

آيت الكرسي براي حفظ چشم

بعد از هر نماز دستان را روي چشم بگذاريد و بعد از خواندن آيت الكرسي بگوييد:"اللهم احفظ حدقتي بحق حدقتي علي بن ابيطالب(ع)"

نزول آيت الكرسي

رسول اكرم (ص) فرمود: چون خداي متعال خواست سوره ي حمد و آيه هاي شهدالله (18 و 19 آل عمران) و قل اللهم (26 - 27 آل عمران) و سوره توحيد و آيه الكرسي را به زمين نازل كند همگي به عرش الهي چنگ زدند در حالي كه بين آن ها و خداوند حجابي نبود.

سپس فرمودند : پروردگارا ما را به خانه پر گناه و به سوي كساني كه عصيان و گناه مي كنند مي فرستي ؛ در حالي كه ما پاك و مطهر هستيم.

سپس خداي متعال فرمود :" به عزت و جلال خودم سوگند ، هيچ كس شما را بعد از نماز نخواند مگر اين كه او را در مرتبه بالاي قدس جاي دهم كه از نعمت هاي آن استفاده كنند و در هر روز 70 بار به او با نظر رحكت خود بنگرم و در هر روز 70 حاجت او را برآورم هرچند كه بسيار گناه كرده باشد كه كمترين آن دعاها و حاجت ها و آمرزش گناهان باشد.

او را از هر دشمني پناه مي دهم و براي پيروزي بر هر دشمني ياريش مي دهم و مانعي به جز مرگ براي بهشت رفتن او نباشد.( يعني بعد از مرگ بلافاصله به بهشت مي رود)

آيت الكرسي

رسول اكرم (صلي الله عليه و آله وسلم ) فرمودند خطاب به حضرت علي (عليه السلام ) فرمودند: "يا علي ! اين آيه را به فرزندان و همسايگان و همگان بياموز چرا كه اين آيه از تمام آيات نازل شده با عظمت تر است.

مردي به رسول خدا (صلي الله عليه و آله وسلم) عرض كرد: اي رسول خدا به من چيزي بياموز كه خداوند به وسيله آن به من نفع و بهره اي دهد. حضرت فرمود: " آيت الكرسي را بخوان زيرا تو و خانه ات و خانه هاي پيرامون تو را نيز محافظت مي كند. هر كس يك بار آيت الكرسي را بخواند خداوند فرشته اي مي فرستد كه او را حفظ مي كند واگر پنج بار بخواند خداوند مي فرمايد:"او را رها كنيد من خودم او را حفظ مي كنم". سپس خداوند او را از تمام موارد ضرر و خطر حفظ مي كند.

حضرت علي (عليه السلام ) مي فرمايند:"هر كسي پيش از طلوع آفتاب يازده بار هر كدام از سوره هاي توحيد و قدر و آيت الكرسي را بخواند خدا مال او را از خطرات حفظ مي كند.

در جايي آمده است: هر كسي آيت الكرسي را بنويسد و در مزرعه دفن كند از آفت و دزد حفظ مي شود و بركت زيادي خواهد داشت زيرا آيت الكرسي پنجاه كلمه است و در هر كلمه پنجاه بركت وجود دارد.

هر كس آيت الكرسي را در صبح و شام بخواند ، خداوند او ومال او را از دزد و آتش حفظ مي كند و همچنين او را از مار و عقرب گزيدگي و نيز از شر جن و انس و آزار تمام موذيها حفظ مي كند.

بعد از وضو

هر كس پس از اتمام آيت الكرسي را بعد از وضو بخواند خداوند ثواب چهل سال عبادت به او عطا مي كند و چهل درجه به درجاتش مي افزايد و چهل حورالعين را به او تزويج مي نمايد.

در هر حالت آيت الكرسي بخوانيد.

در روايات آمده است كه انسان مي تواند آيت الكرسي را در دستشويي هم بخواند. عمر بن يزيد مي گويد: از حضرت امام صادق (عليه السلام ) درباره تسبيح خداوند و قرائت قرآن در دستشوئي سوال كردم. حضرت فرمودند:"جايز نيست در دستشوئي بيشتر از آيت الكرسي و حمد خداوند و آيه "الحمد لله رب العالمين " خوانده شود"

آية الكرسي قبل از خواب

حضرت علي (عليه السلام ) فرمودند: بر مسلمانان لازم است كه شب را به پايان نبرد مگر آنكه آيت الكرسي را بخواند و اگر مي دانستيد كه آيت الكرسي چيست و در آن چه مطالبي است هرگز آنرا رها نمي كرديد.

امام هادي (عليه السلام ) فرمودند: ما اهل بيت هنگام خواب اينها را رعايت مي كنيم 1- وضو داشتن 2- صورت را بر كف دست راست نهادن 3- تسبيحات حضرت زهرا 4- صورت را رو به قبله كردن 5- سوره حمد 6- آيت الكرسي 7- آيه هاي 17 و 18 آل عمران

آيه الكرسي و استجابت دعوات و آمرزش گناهان

حضرت امام صادق عليه السلام فرمود چون خداوند اين آيات را اراده نمودند تا بر زمين آيند ايشان بعرش چسبيدند و گفتند پروردگارا ما را بكجا فرود مي آوري بسوي خطاكاران و گنهكاران پس خداي عزوجل به آنها وحي نمود فرود آئيد بعزت و جلالم سوگند شما را كسي از آل محمد(صل الله عليه و آله و سلم) و شيعيان آنها در پس هر نماز فريضه نمي خواند مگر باو بچشم نهانم در هر روز 70 بار بنگرم براي او در هر نظر كردنم 70 حاجت او را استجابت نمايم و او را با گناهانش بپذيرم و آنها ام الكتابند،فاتحه الكتاب ؛ شهد الله (آيات 18 و 19 ال عمران)؛ آيه الكرسي ؛ قل اللهم(آيات 26 و 27 آل عمران)

در روايتي آمده است كه حضرت نبي الله صل الله عليه و آله و سلم بر مولي علي عليه السلام فرمودند : يا علي بر تو باد بتلاوت آيه الكرسي در پس هر نماز نوشته شده چون كه كسي بر ان محافظت و مداومت نمي كند مگر پيغمبر يا صديق يا شهيد

شمه اي از خواص آيت الكرسي

1 از حضرت رحمه للعالمين صل الله عليه و اله و سلم روايت شده است كه ايشان فرمودند : آيه الكرسي را در هيچ سرايي نخوانند مگر اينكه شيطان 3 روز گرد آن سرا نگردد يا سي روز هيچ جادوئي چهل شبانه روز در آنجا راه نيابد.

يا علي اين آيه را بياموز و بفرزندان و همسايگانت بياموز كه هيچ آيه اي از اين آيه عظيمتر بر من نازل نگرديده است .

مولي علي عليه السلام مي فرمايد حضرت رسول صل الله عليه و آله و سلم را ديدم بر اين چوب هاي منبر مي فرمود هر كس آيه الكرسي را دي پس هر نماز فريضه بخواند او را چيزي جز مرگ فاصله نباشد و جز صديق و عابد بر آن موظبت نكند 5487 و هر كه آنرا وقت خواب بخواند خداي تعالي او را و خانه او را و چندين خانه همسايگاتن اور را در حجاب امنيت خويش قرار دهد و آنان در امان باشند.

ختم آية الكرسي بطريقه ده وقف

از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي در كتب معتبره از كتابهاي علما شيعه به نظر رسيده كه در اين آيه شريفه ده وقف است

كه هر كسي در وقت خواندن آن ده وقف را بجا بياورد و سپس دعا كند دعاي او مستجاب است

و قاعده به اين نحو است. ابتدا از انگشت كوچك دست راست شروع كرده و بهر وقف يك انگشت را گره كند و به انگشت ابهام دست چپ ختم كنيد

بين دو عين { يَشْفَعُ (ذكر حاجت) عِنْدَهُ } هر حاجت خيري كه بخواهد از خداوند متعال طلب كند

و در ميان دو ميم { يَعْلَمُ (ذكر حاجت) مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ } آنچه كه در مقوله دفع شر باشد طلب كند

و چون ده وقف تمام شود سه مرتبه سوره الم نشرح و سه مرتبه سوره قل هو الله احد را خوانده و سه بار صلوات بفرستيد

سر به سوي آسمان كرده و ده بار سوره حمد را بخوانيد به اين روش كه بعد از اتمام هر حمد يك انگشت گره كرده را بگشائيد ابتدا از انگشت ابهام دست چپ شروع كرده و به انگشت كوچك دست راست كه ابتداي گره كردن او بوده است (عكس گره كردن انگشتان بايد عمل كنيد ) بعد از فتح تمام انگشتان به آسمان نظر كرده و بدميد و حاجت خود را از خالق خود طلب كنيد به اجابت نزديك است ( انشالله )

در بعضي از كتابها طريقه عمل را چهل روز ذكر كرده اند و به جهت قضاء حاجات تخلف ندارد و مواضع ده وقف از اين قرار است

1 - اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُو

2-الْحَيُّ الْقَيُّومُ

3 - لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ

4 - لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ

5 - مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ

6 - يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ

7 - وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء

8 - وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ

9 - وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا

10 - وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ

كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي ( صفحه 156)

ختمي مجرب از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي

ختمي مجرب از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي جهت دوستداران طريق هدايت بعضي از علماء شيعه و پاره اي از بزرگان ديني فرموده اند كه از جمله ختم هاي معتبر و مجرب ختم آيت الكرسي است به عدد لفظ كرسي 290 مرتبه و اكابر و بزرگان شرط كرده اند كه بايد از (( هو العلي العظيم )) تجاوز نشود و اگر احيانا از روي سهو تجاوز شود آيه را از سرگيرند ( ختم را از ابتدا شروع كنند)

و هم چنين گفته اند اگر كسي به عدد نام خود بخواند ابواب فتوحات بر روي او گشوده شود و سعادت به او روي مي آورد و فقر و فاقه از او دور مي شود

و اگر از براي تحبيب شرعي بر عدد اسم طالب و مطلوب خوانده شود اثري عجيب مشاهده مي شود و در غير از اين خواص بسيار و منافع بي شمار دارد( صفحه 134)ر

به اين نكته نيز توجه داشته باشيد اسمي بايد محاسبه گردد كه توسط پدر و مادر علي الخصوص مادر صدا زده مي شود نه آنچه كه در شناسنامه است و يا توسط دوستان و آشنايان بكار برده مي شود

چند ختم از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي

از براي توسعه رزق در امر معاش و غني و توانگري در سحرگاه يعني در نزديكي صبح دو ركعت نماز بجاي آورد در ركعت اول بعد از حمد 17 مرتبه سوره كافرون و در ركعت دوم بعد از حمد 17 مرتبه سوره توحيد و در ركوع هر يك از اين دو ركعت 17 مرتبه ذكر سبحان ربي العظيم و بحمده و در هر يك از سجدتين دو ركعت 17 مرتبه سبحان ربي الاعلي و بحمده بگويد و بعد از فراغ از نماز 17 مرتبه آيت الكرسي بخواند كه مجرب است و گفته اند اين عمل از گنج هاي مخفي پروردگار است كه بدست نااهل نبايد داد و خواندن سوره طه نزد طلوع فجر كمترين اثر او اين است كه روزي تازه به خواننده ميرسد و نرمي دلها براي او حاصل مي شود ( صفحه 137)چ

چند ختم از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي

جهت اطلاع دوستان چند ختم از كتاب آيت الكرسي طلسم عظيم القدر حاج نصر بروجردي را در چند قسمت قرار ميدهم

1) حضرت رسول ( صلي الله عليه و آله وسلم ) فرمودند : زماني كه مومن آيت الكرسي را بخواند و ثواب آنرا به براي اهل قبرستاني قرار دهد خداوند تبارك و تعالي از هر حرف آن ملكي را قرار مي دهد كه تا روز قيامت براي او تسبيح كند (صفحه 105) 2)حضرت علي ( عليه السلام ) فرمودند : هر وقت يكي از شماها در هنگام نوشتن حاجتش آيت الكرسي و آخر سوره بني اسرائيل را بخواند حاجتش بر آورده مي شود

3) امام صادق ( عليه السلام ) به بعضي از يارانش فرمود : آيا شما را به اسم اعظم خداوند آگاه نگردانم ؟ گفت : بلي فرمودند : سوره حمد و توحيد و آيت الكرسي و قدر را بخوان و سپس رو به قبله كن و هر چه دوست داشتي دعا كن

4) ابي خديجه گويد : در خانه امام صادق ( عليه السلام ) آيت الكرسي را نوشته ديدم كه در گوشه خانه اش بود و نيز در قبله محل عبادتش آيت الكرسي را نوشته ديدم

5) براي اداي قرض و وسعت رزق و توانگري در روز جمعه يا 5 شنبه روزه بگيرد و دو ركعت نماز بخواند و پيش از نماز صد بار صلوات بفرستد و به هر نيت كه دارد شروع به نماز نمايد و در هر ركعت بعد از فاتحه يازده بار آيت الكرسي و 25 بار سوره توحيد و بعد از نماز 41 هزار بار بگويد ( يا وهاب ) و كوشش كند كه از اول نماز تا اتمام ختم سخن نگويد و بعد از فراغ حاجت خود را بطلبد كه البته مستجاب شود انشاءالله تعالي ( صفحه 107)ب

6)جهت بقاي اولاد و سلامتي خود از بليات 40 بار آيت الكرسي را تا (( العلي العظيم )) بخواند و بنويسد و بر كودك و يا خود بندد سالم ماند انشاء الله ( صفحه 164)ب

7)پيامبر اسلام ( صلي الله عليه و آله وسلم ) فرمودند : هركسي آيت الكرسي را بعد از هر نماز بخواند خداوند خودش عهده دار گرفتن جان بنده مي شود و همانند كسي است كه همراه انبياء و در ركاب آنها و در راه خدا جهاد كرده و بشهادت رسيده باشد ( صفحه 67)چ

8) امام محمد باقر ( عليه السلام ) هركس آيت الكرسي را قرائت كند در حاليكه در سجده باشد هيچ موقع وارد جهنم نمي شود ( صفحه 73)چ

9) پيامبر اسلام ( صلي الله عليه و آله وسلم ) فرمودند : هركس آيت الكرسي در حين خواب بخواند خداوند همسايگان و خانه هاي اصراف او را در امنيت خويش قرار مي دهد( صفحه 74)ر

10) از اميرالمومنين ( عليه السلام ) روايت شده است هركه را مهمي پيش آيد كه در آن عاجز باشد بايد غسل كند به نيت آن مهم و آيت الكرسي را بخواند به طريق ده وقف و در ميان (( يشفع عنده )) آن مهم را بخاطر گذراند انشاءالله تعالي آن مهم بموجب دلخواه او بر آيد و هر دعايي كه كند در آن وقت مستجاب شود ( صفحه 134)ر

امان نامه الهي :

امام كاظم (ع) فرمود: از بعضي پدران بزرگوارم شنيدم كه كسي داشت سوره حمد را مي خواند پس حضرت فرمود: هم شكر خدا را به جاي آورد و هم به پاداش رسيد. بعد حضرت شنيد كه سوره توحيد مي خواند فرمود: ايمان آورد و ايمني به دست آورد و سپس شنيد كه سوره قدر مي خواند فرمود: راست گفت و آمرزيده شد و بعد شنيد كه آيت الكرسي مي خواند فرمود: خداوند خالق امان نامه برايش فرو فرستاد


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد