فيروزه

علوم ماورا-سركتاب-بخت گشايي-ازدواج-موفقيت-طالع-احضار-جن-رمل-جفر

فيروزه

۱۰ بازديد

فيروزه


 سنگي براي درمان نگراني ها و مشكلات روحي

احاديث و روايات در باب خواص فيروزه

در فضيلت و خواص فيروزه روايت هاي بسياري از ائمه اطهار (عليهم السلام) و حكما نقل شده است از حضرت اما جعفر صادق (عليه السلام) منقول است هر كه انگشتر فيروزه در دست كند فقير نشد. و به سند معتبر از مفضل عمر منقول است كه گفت: روزي به خدمت حضرت امام صادق (عليه السلام) رفتم و انگشتر فيروزه در دست داشتم. فرمود كه اي مفضل! فيروزه سيرگاه ديده هاي مردان و زنان مومنه است يا دورگرداننده ي دردهاست از ديده هاي ايشان ... (الي آخر حديث).

در كتاب عجايب المخلوقات و غرايب الموجودات در مورد خواص فيروزه گويد: الفاء - فيروج : جوهريست فرخ دارند بامداد كه چشم بر وي آيد نور دل را زياد كند. در معجون كنند ضرر سم ها دفع كند. در اكحال سايند روشنايي دهد.

حكما گفته اند: اگر نگيني از فيروزج (فيروزه) و بر آن صورت زني زنند دراز گيسو و دو كودك در كنار دارد. و اين نگين بر نقره نشانند و با خود دارند از جادو ايمن باشند.

انگشتر فيروزه براي بچه دار شدن 

علي بن محمد حميري گفت: دختر جعفر بن محمود را خواستم و بسيار او را دوست مي داشتم و فرزند از او به وجود نمي آمد. به خدمت حضرت امام علي النقي (عليه السلام) رفتم و اين مطلب را عرض كردم. پس تبسم نمود و فرمود كه: بگير انگشتري كه نگينش فيروزه باشد و بر آن نقش كن اين آيه را: "رب لا تذرني فردا و انت خير الوارثين" چنان كرديم، يك سال نگذشت از آن زن پسري به وجود آمد.

حضرت رسول (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمودند: خداوند عالميان مي فرمايد كه من شرم مي كنم از دستي كه بسوي من بلند شود به دعا و در آن دست انگشتر فيروزه باشد پس او را نا اميد برگردانم. (حليه المتقين - ص33)

چقدر خوب است انسان در نمازها انگشتري از فيروزه تهيه كند و در دست كند و در قونت با دستي كه انگشتر فيروزه در آن است دعا كند كه دعايش رد نمي شود و نا اميد از درگاه خدا بر نمي گردد. جناب عالم فاضل مرحوم محمد حسن نائيني (رحمه الله) در كتاب شريف گوهر شب چراغ گويد: هر كه صباح از خواب برخيزد و نظر بر فيروزه اندازد در آن روز مكروهي به وي نرسد و در غايت فرح و نشاط باشد. و نيز گفته اند در فيروزه نگريست موجب درازي عمر باشد و روشنايي چشم را بيفزايد و هر كه فيروزه با خود دارد خواب هاي پريشان نبيند و دشمن بر وي ظفر نيابد و از هيچ آفريده نترسد و پيش سلاطين و حكام و زمره خلايق عزيز و مكرم باشد. و بازهم جناب نائيني (رحمه الله) در گوهر شب چراغ گويد: كسي كه انگشتر فيروزه به دست كند از گزند حشرات موذي در امان مي ماند. ولي از خواص آن اينست كه صاحب چنين انگشتري صولت و هيبت ندارد زيرا فيروزه هيبت را ساقط مي كند. لذا ملوك و سلاطين آن را به دست نمي كنند.

خواص معنوي فيروزه

در كتاب علامه مجلسي روايت از رسول اكرم(صل الله عليه و آله وسلم): هر كس فيروزه را در روز يك با ر نگاه كند پنج بار در بهشت به رويش باز مي شود. دومين روايت : اولين هديه اي كه خداوند به رسول اكرم(ص) در غار حراء سنگ فيروزه بود و از طريق جبرئيل به ايشان داده شده است.

حضرت امام صادق (عليه السلام) مي فرمايد فقير نمي شود دستي كه انگشتر فيروزه در آن باشد ونيز رسول خدا مي فرمايد خداوند دستي كه درآن انگشتر فيروزه باشد را محروم بر نمي گرداند.

همچنين در برخي روايات آمده است كه:

الف) باعث بى نيازى و دورى فقر مى گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر است.

ج) در استجابت دعا مؤثر است

. د) عامل فتح و پيروزى است.

هـ) دور گرداننده دردها از ديدگان است.

و) موجب گشايش سينه مى گردد.

ز) قوت دل را زيادمى كند

ح) باعث برآورده شدن حاجات مى شود

. يكى از خادمان امام هادى (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت على بن موسى الرضا اجازه سفر به سرزمين طوس گرفت. حضرت به او فرمودند: انگشترى با نگين عقيق زرد به همراه داشته باش كه بر روى آن حك شده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگين «محمد و على» حك كن. خادم مى گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشترى را طبق دستور امام تهيه كردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى ديگر با نگين فيروزه بايد همراهت نمايى كه در بين طوس و نيشابور شيرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از راه رفتن بازمى دارد، به سوى آن شير رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به او بگومولاى من مى گويد از راه كنار برو. بعد اضافه كرد، بايد نقش روى انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت على (عليه السلام) اين نقش را داشته است. كه آن سپرى در برابر درندگان و عامل پيروزى در جنگهاست




تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد